Frankrike!

Tänkte jag skulle skriva ner några rader om våran frankrike resa. Men igentligen har jag inte orken att skriva, känns som det enda jag gör nu på veckorna är att sitta vid datorn och skriver och skriver och skriver ännu mera. Men ska kasta in några rader!

Torsdagen:
 
Klockan ringde 04,00 och då hade jag redan legat vaken för länge, så jag klev upp och kasta ihop det mesta innan Emma kom och hämtade mig. Väl framme i strömsund, mötte vi upp resterande av klassen och åkte sedan vidare med buss till Östersund. Därifrån blev vi tvugna att flyga först till Umeå och sedan vidare till Stockholm, skulle igentligen flygit direkt till Stockholm, men det gick bra. Förutom att landningen i Umeå inte var den trevligaste! Eftersom det blev lite föresening, blev det inte som det skulle bli.. en väldigt lång väntan i Stockholm, utan det var nästan direkt in i nästa flyg och vidare till Paris, där det blev desto längre vänte tid. I Paris blev det lite mat på mc donalds, innan vi klev på det sista planet till Strasbourg, där vi fick åka taxi och vissa av oss fick åka väldigt snabba taxier, tro det gick runt 220? vid hotellet var det inte mycket mer än uppdelning av rum och god natt, jag hamnade iaf med de sköna damerna Malin och Emma. Men vi fick också sällskap av Maria och Maja innan vi somna.


    

Fredag:

Tidig morgon för att skynda vidare till Eu-parlamentet där vi skulle vara runt halv nio. Väl där fick vi frukost, som bestod av en bulle med massa choklad i och lite jucie. Sedan hände det massa intressanta saker, för det mesta en massa prat och lyssning för oss. Sedan blev det lunch som bestod av kycklingfile, och under tiden hade vi även eurogame, som gick ut på att man skulle leta upp tre från andra länder och besvara frågor på olika språk! Efter det blev det mera prat och diskutioner. Allt avslutades med en lite tävling för de som hade bäst poäng i eurogame och något flaggtåg. Glada och halvt hjärntvättade åkte vi tillbaka till centrala strasbourg för att njuta av en god måltid, som dock inte blev så extremt god, men rolig! Efter det blev det tack och godnatt för lärarna och vi drog vidare och drack, lite smått och gott! Även träffade vi några trevliga engelskmän som vi hängde med hela kvällen i någon park.

     
    

Lördag:

Uppe med tuppen även idag för att hinna att upptäcka strasbourg innan vi skulle åka hem. Vårat första mål var katredalen som var enorm och när man tittade på den var det precis som man tappade all luft i kroppen. Vi betalade 40 kronor för lite motion upp på toppen av katredalen, där utsikten var helt galen!  Efter det blev det lita vila och vidare för en guidad tur i båt runt strasbourg, kanske inte roligaste vi gjorde.. MEN det var mysigt! :) Sedan efter en lunch på mc donalds träffade vi engelskmännen igen och det blev lite shopping och massa skratt. Kvällen blev som kvällen innan, massa busig och vi hängde även denna kväll med en massa engelskmän, även kvinnor! Haha, halv elva hade vi lovat att vara hemma, men vi kom en halv timma försent efter vi missat tre tåg, men vi kom hem iaf! :P det som räknas!

    


Söndag:

En hel massa resande och dryg tid på arlanda i stockholm. Väl hemma i kalla östersund åkte vi med 22,10 bussen och var inte hemma i Rossön förens ett.  Men då ska ni veta att sängen var väldigt skön! :)

 

Om det intressera någon att titta på flera bilder från min frankrike resa rekomendera jag er att titta in min bilddagbok, där jag heter Mittemotpreem.  Prova klicka här! och ange lösenordet sommar.

En resa med minnen för livet!


/amanda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0