Tovning

Jag fick en fråga om vad jag menade med tovning och då menade jag såklart tovning med fårull



Tova kan man göra på flera olika vis. Vi håller just nu på att lära oss de olika teknikerna.

Tovning med sopa
Nåltovning
Tovning med "skrot"
3d tovning
Nunotivning
m.m

Vi får även lära oss att karda.
Vilket man gör för att göra ullen mer lätthanterlig och för att dela upp fibrerna.



Detta äpple har jag gjort.
Det är 3d tovning.
Ett exempel bara.

Resterande saker jag gjort visar jag inte upp för det är så fruktansvärt fula. Eller jag har nåltovat en blomma som jag har placerat på en av mina mössor, det blev faktiskt väldigt fint. Jag kanske visar upp den någon dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0