Inser.

söndagarna i Rossön har de senaste året för mig varit den tygnsta dagen i veckan. Det är dagen då jag måste ta mitt pick-och-pack för att bege mig till Umeå. Hemlängtan har redan slagit till på bussen, ångern över att åka hem ifrån och måsta vara själv i Umeå, en hel vecka. Det har varit jobbigt för mig, det har rent utsagt varit en plåga.

i Umeå har jag varit ordet hemlängtan.

Nu har jag spenderat en vecka i Milano, så långt ifrån hem som jag kan komma just nu och jag känner ingen hemlängtan. Såklart saknar jag Andre, Lukas, mamma & Pappa, samt alla andra hemma vid.. Men jag känner ingen hemlängtan och detta få mig att inse att Umeå verkligen inte är något för mig, eller det hängde nog mera  på utbildningen. - så nu är de bestämt, det blir ingen lärare av Amanda, jag ska bli fotograf.


p.s om jag inte har mer än fem kommentarer i morgon så lösenordskyddar jag min blogg!!


Kommentarer
Postat av: Karro

Bra beslut Amanda, jag tycker verkligen du ska satsa på fotograf! Du tar så otroligt fina bilder :)



Kram på dig

2010-05-30 @ 14:48:38
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/
Postat av: anna

Verkar vara ett yrke som passar dig , du tar bra bilder! :)

2010-05-30 @ 14:55:43
URL: http://annanilsen.blogg.se/
Postat av: amanda

Jag älskar att kolla din blogg med dina bilder, jättefina! :)

2010-05-30 @ 15:48:54
Postat av: Berit

Vad härligt att höra Amanda att du trivs just nu och att du vet vad du ska göra sedan! Blir superbra!! Kram från oss!! Hälsa dom andra!!

2010-05-30 @ 15:55:58
Postat av: Frida

Du är jätte bra på fota :D

2010-05-30 @ 16:34:18
URL: http://kuddarnabus.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad bra att du vet vad du vill nu :)

2010-05-30 @ 18:06:29
URL: http://eraijka.bloggplatsen.se
Postat av: Emmis guld fe

2010-05-30 @ 20:41:56
Postat av: Emmis guld femmis!!

Bra mandis, hot funkar alltid!!!! Å förresten, JAG saknar dig å ja längtar tills du kommer hem igen:) men ja tycker de är superduper roligt att du trivs å ha de bra!!:) skickar ett god natt SMS ikväll;) puss;)

2010-05-30 @ 20:43:52
Postat av: mostra och rumskompis :)

jag blir också glad att höra att du trivs hos oss för vi trivs med dig hos oss :) Det är så roligt med dig hemma och det är ännu roligare att se att du mår bra hos oss!!! Vi är lyckligt lottade som får ta hand om dig i några veckor och Agnes som har sin "dröm-storasyster" att leka med på dagarna.

2010-05-31 @ 10:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0