HUR?

HUR?


När man sitter på golfbanan hela dagarna så får man mycket tid till att tänka.. :) och idag kom jag och tänka på en sak.. Hur vet vi att det bara finns en sol,en himel och är jorden rund, eller platt??

Jag är ganska säker på att de bara finns en sol, men hur kan den vara på så många ställen på en gång? och varför är den varmare på några ställen och kallare på vissa? varför är den gul? hur kan den vara så varm? 

Hur kan himlen bli svart på natten och få massa stjärnor på sig.. himlen som på dagen har varit blå och haft vita moln! Vart försvinner det blå? och var kommer de svarta ifrån? och stjärnorna?.. var försvinner dom när dom ramlar ner?

och jorden, den kan väll inte vara rund? om vi åker till kina så kör vi väll inte runt? När vi åker bil efter vägen kör vi väll inte nerför eller uppför hela tiden, vi kör rakt fram..


Jag tycker det är lite konstigt i alla fall :P Men.. jag är nog lite konstig också, för vem sitter och tänker på sånt dära?

Men jag vet en sak och de är att jag skulle vilja vara som solen.. eftersom den kan vara på flera ställen samtidigt, gud vad praktiskt! eller som himlen och bära lysande smycken på natten och på dagen har jag en stor sol och ibland moln :D och lever bara för att vara vacker! :)


/amanda<3















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0