Juldagen!

Jag tro faktiskt inte att julafton kan vara tråkig eller dålig.
Kvällen igår var mycket bra, tittade på kalle med famijen innan vi åkte vidare.
Hos mormor hade hela släkten samlats och vi satt ett tag innan vi börja äta.

Självklart var det för mycket mat och jag hann inte prova allt.
Men den gravade laxen, skinkan och allt rökt kött provade jag.
Även att det gick ner några köttbullar och massa massa julmust.

Planeringen med tomten hade blivit en miss och vi fick vänta hemskt länge.
Jag tro besämt sagt att inte tomten knackade på förens vid halv nio snåret.
Då hade kusinerna vänta från klockan sex, då de hade äte klart.
Men tomten kom iallafall och såklart tog det tid med att dela ut julklappar.
men vid elva kunde jag sätta mig ner och  börja öppna mina paket.
Fick massor av paket, inte trodde jag att jag hade varit så himla snäll.
Det blev en massa bra att ha saker, en yoga matta, en smink kurs, två väskor
och en massa massa bra saker. Saker som jag önskat mig och inte önskat mig.
men allt var mycket bra och jag är nöjd med allt! :) En lyckad jul för fröken Nolsjö!

Efter vi öppnat alla klappar så var nog klockan runt tolv och vi åkte hem.
Jag började läsa en av mina böcker och släkte nog inte lampan förens vid ett
efter ett samtal med Jerry. som alltid innan jag ska sova.


Och nu idag har jag läst, varit på en promenad, suttit här och fika.
Ikväll ska jag titta på gilmore girls, försöka tänka på annat än att alla är ute och ha kul.
Läsa lite mera och tänka på annat än att alla är ute och är över arton.


tack och adjö/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0