What dosen´t kill you makes you... stroooongeeeer!

Jag kan, vill och ska klara det här.

Det är vad jag går runt och tänker hela tiden efter en halv föreläsning igår om mental träning som Stig Wiklund höll i. Jag spyr lite halvt på föreläsningar nu och gick hem efter halva men mamma sa att de hade varit väldigt bra och jag kunde även läsa på FB att den hade varit givande.

Han cochar i alla fall några kända elitidrottare och har fått de att nå stordåd. ALLT genom att tänka positivt. SÅ jag ska testa de och se om de ger mig positiva resultat. Haha, de kanske i alla fall ge mig lite motivation till att läsa. Så nu går jag runt och tänker, jag kan, vill och ska. Jag kan, vill, ska. Jag kan, vill och ska.

Tänk er själv att stå på start linjen och tänka, nej de här kommer aldrig gå, jag kommer bli sist. Vad får man ut för resultat av det? dålig. Om man istället går in i tävlingen med en postivinställning om att de kommer gå bra och att man ska ge allt så får man ett helt annat resultat.

Så nu tycker jag att alla min 80 läsare varje morgon när de kliver upp ska tänka som mig. Jag vill, kan och ska klara denna dag, ta mig igenom den här jobbiga lektionen, skoldagen, jobbdagen eller vad de nu är. De kanske kan göra skillnad. Vem vet?


Jag kan, vill och ska.


Sedan kan alla lyssna på denna låt som gör mig lite starkare.



Kelly Clarkson - "What Doesn't Kill You (Stronger)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0